Page 26 - Revista Celiacs de Catalunya
P. 26
PRIMERA PERSONA 2018

Perdem la por a viatjar
seguint la dieta sense gluten!

Els nostres socis i sòcies ens expliquen les seves vivències viatjant i com han superat els obstacles per seguir la dieta
sense gluten. Ens mostren que ser celíac no és un impediment per moure’s pel món, només cal una bona planificació
i ser previsors!

La sòcia Helena
Gonzalez, de 49 anys,
ens explica la seva
experiència viatjant
a Londres! Ella és
celíaca i també el seu
fill petit, qui veieu a la
imatge.

Celíacs de viatge a Londres!

El passat agost de 2018 vam fer el primer viatge des del En un parell d’ocasions vam comprar galetes per berenar
diagnòstic del meu fill petit i meu. Vam anar 5 dies a Lon- a la cadena de supermercats Tesco, on hi ha una secció
dres. Anàvem cinc persones: el meu marit, els meus dos Free From. Allà vam descobrir unes galetes impressionant-
fills, la parella d’un ells i jo. Vam viatjar amb avió i, com que ment bones de la marca Prewetts!
el vol és curt, no vam necessitar menjar a l’avió, encara que
portàvem alguns snacks i galetes sense gluten a la bossa Tots els restaurants on vam anar tenen un gran coneixe-
de mà. No se sap mai si hi pot haver endarreriments en els ment de la celiaquia i és segur anar-hi a menjar.Vam menjar
vols! al restaurant Honest Burgers, hi ha molts locals distribuïts
per tot Londres; a Carluccio’s a Westfield london, que és
Vam començar a organitzar el viatge un mes abans apro- un gran centre comercial i a Cotto Italian, que està molt a
ximadament. Em vaig posar en contacte amb l’Associ- prop del Museu de la Guerra Imperial. Vam estar molt ben
ació Celíacs de Catalunya per resoldre alguns dubtes. atesos a tots ells, amb la tranquil·litat que atorga un esta-
Vaig consultar la pàgina web de l’Associació de Celí- bliment acreditat.
acs del Regne Unit, on vaig trobar un munt de restau-
rants certificats per ells. També em va ajudar molt l’ex- Tot el que vam visitar ens va agradar molt: Camden
periència d’altres celíacs que ja havien anat a Londres i que, Market, Covent Garden, Notting Hill, els museus, la Torre
a través de les xarxes socials, em recomanaven llocs on de Londres, el Parlament, Westminster abbey, Hyde Park...
dinar i sopar. Des d’aquí els hi dono les gràcies, i també a Com a curiositat, dir-vos que malauradament el Big Ben
les dues Associacions per tota la informació facilitada, que estava en reformes. Ens va resultar molt fàcil moure’ns amb
ha estat primordial per gaudir amb tranquil·litat del viatge. autobús i metro, ja que són medis realment ràpids i econò-
mics. Només vam utilitzar dues vegades el servei de taxi
Londres és una ciutat molt gran i preciosa i, per tant, que funciona molt bé i, a més a més, hi caben cinc pas-
vam planificar molt bé les visites als llocs per tal d’aprofitar satgers.
els cinc dies de l’estança. Vaig crear un mapa amb els
llocs per visitar i tots els restaurants aptes per a ce- Sens dubte una ciutat on tornar!
líacs. D’aquesta manera ho vam poder consultar amb
el mòbil i no vam tenir cap problema. Helena Gonzalez Cava

*L’Associació Celíacs del Regne Unit, a data de 24/09/18, ens ha confirmat que estan acreditats per ells com a aptes per a celíacs els següents establiments: Carluc-
cio’s, Cotto Italian i Honest Burgers Brixton (compte, no tots els Honest Burgers estan acreditats). A la seva web hi tenen publicats alguns dels establiments acredi-
tats però no tots, ja que hi ha la informació completa a l’àrea privada de membres. Abans de viatjar a Londres, contacteu amb ells per tenir la informació completa i
actualitzada, i feu-los-hi saber que sou socis de Celíacs de Catalunya: www.coeliac.org.uk.