Page 26 - Revista Celiacs de Catalunya 13 Primavera / Estiu 2021
ai sense gluten 2021

Benvinguts al tren!

Lorena Corfas

Tot va començar amb un desig d’aniversari, un aniver- guies de restauració en les seves pròpies pàgines i altres,
sari pre pandèmia: «Sé el que vull per als meus 50!». El com l’austríaca, ens la van facilitar amablement després
Pedro ens va dir que li faria moltíssima il·lusió fer un viat- d’explicar-los que érem membres de la nostra associa-
ge Interraïl en família. Amb dos fills adolescents (l'Aitana ció local. En paral·lel a mirar excursions i passejos, vam
de 16 anys i el Nicolás de 15), unes vacances fora de la anar fent llistes d’opcions gastronòmiques que ens ve-
nostra zona de confort sonaven a gran idea. Una vegada nia de gust descobrir. També va ser molt útil consultar
que el destinació va estar decidit – visitaríem Europa Cen- blogs de persones celíaques i altres recursos similars.
tral, Praga, Viena i Budapest –, ens vam posar a la feina. Organitzar l’equipatge va ser molt divertit! A més de les
Com els nostres dies de viatge eren limitats, vam dedicar quatre motxilles amb roba, vam comprar una cinque na ti-
molt temps comparant rutes i planejant itineraris. També pus nevera, una de les millors inversions de les vacances!
vam dedicar una bona estona a triar i reservar allotjament,
millor no improvisar massa quan es viatja lluny de casa. Al costat de les guies de viatge, els llibres i els jocs de
Quan la logística turística va estar resolta, va arribar el torn taula, vam preparar les provisions de menjar sense glu-
de la planificació alimentària. L’Aitana i el Pedro han de se- ten, quelcom obligatori per tot celíac en desplaçament!
guir una dieta sense gluten i tenim clar que perquè un vi- El primer viatge era llarg, 14 hores de tren de Barcelona a
atge surti bé, sempre és bo dedicar recursos a la recerca i Ginebra, amb 4 o 5 canvis. Quan ens vam quedar sense pro-
l’organització. visions, vam aprofitar per a “repostar” a les botigues de l’esta-
ció de Lió. No era fàcil aconseguir plats elaborats aptes per a
El primer que vam fer va ser contactar amb l’Associa- celíacs, però sí formatges, crudités (tomàquets, pastanagues),
ció Celíacs de Catalunya on molt amablement ens van fruites i iogurt, que ens van permetre avituallar-nos fins a arribar
compartir el llistat de les associacions europees de ce- a la destinació. La combinació de recursos va ser una mica
líacs. A partir d’aquí, vam anar mirant una a una les so- la tònica del viatge, preparàvem pícnics sempre que podíem i
cietats dels països on anàvem a viatjar. Algunes oferien combinàvem les opcions disponibles quan no hi havia locals de