Estudi d’investigació PROACTIVE per a pacients celíacs que no responen a la dieta sense gluten

Estudi d’investigació PROACTIVE per a pacients celíacs que no responen a la dieta sense gluten

Aquest estudi analitza els casos de pacients celíacs que no responen a la dieta sense gluten tot i haver-la seguit durant més d’un any. L’assaig clínic per al fàrmac experimental PRV-015 (anti-interleukina-15) es troba en fase clínica 2 per a testar i avaluar l’eficàcia i seguretat del fàrmac. L’objectiu del fàrmac és reduir la simptomatologia adversa en el 30% dels pacients celíacs que no responen a la dieta sense gluten, tot i seguir-la durant més de 12 mesos.

 

En què consisteix l’estudi PROACTIVE?

  • Hi ha pacients celíacs que no responen a la dieta sense gluten després de seguir-la durant un any, i continuen tenint símptomes.
  • S’està provant el fàrmac experimental PRV-015 (anti-interleukina-15) en aquests casos per reduir la simptomatologia adversa.
  • El fàrmac és complementari a la dieta sense gluten, no substitutiu.

Quins pacients són bons candidats?

  • Els pacients celíacs als quals se’ls ha diagnosticat la celiaquia mitjançant una biòpsia intestinal com a mínim 12 mesos abans de la participació en l’estudi.
  • Han seguit correctament la dieta sense gluten, però continuen tenint símptomes.
  • Viuen a Barcelona, Tarragona, Lleida o Girona.
  • Han de tenir entre 18 i 70 anys.

La participació no té cap cost econòmic per als pacients. Les despeses derivades de la seva participació seran assumides per l’empresa promotora de l’assaig.

 

Els pacients que compleixin els requisits i estiguin interessats a participar en aquest estudi, poden demanar cita en aquests hospitals:

  • Hospital Universitari Sant Joan de Reus (Reus)
  • Hospital Universitari Josep Trueta (Girona)
  • Hospital Universitari Arnau de Vilanova (Lleida)
  • Hospital Universitari Mútua Terrassa (Barcelona)

L’estudi té una durada de 40 setmanes i l’assaig amb pacients durarà 22 setmanes. Durant aquest període, els pacients hauran d’anar a l’hospital assignat 13 vegades, una vegada cada dues setmanes.

 

Vols participar a l’estudi? 

 

Si compleixes els requisits i vols participar en aquest estudi, envia’ns un email a diet@celiacscatalunya.org.

hazte-socio-a

FES-TE SOCI/SÒCIA

certifica

ETS UN FABRICANT?

CERTIFICA ELS PRODUCTES

productes2

HO TENS CLAR?

PRODUCTES AMB O SENSE

Beneficis

PARTICIPA

DESCOBREIX TOTS ELS BENEFICIS DE FER-TE SOCI/A

Establiments

ON MENJAR?

DESCOBREIX ELS ESTABLIMENTS